Cât valorează un Like pe Facebook?

Majoritatea marketerilor consideră că Facebook Like este doar un indicator de vanitate în lumea marketingului. Asta pentru că este atât de uşor să dai un Like. Nu presupune prea mult efort, deci ne putem întreba dacă chiar ar trebui să considerăm Like-ul important pentru creşterea brand-ului, generarea de potenţiali clienţi sau pentru conversii! Se pare că răspunsul la această întrebare este DA!

Facebook Like = Garanţia interacţiunii cu brand-ul

Facebook Like poate fi folosit ca indicator cheie de performanță (ICP). Pentru mulţi, acesta este doar un indicator de vanitate. Însă mulţi nu iau în calcul valoarea mai profundă a unui Like. Acesta reprezintă “Garanţia interacţiunii cu brand-ul”. Spre deosebire de indicatorii tradiţionali folosiţi în marketing, precum impactul organic sau punctele de audienţă (GRP), care oferă doar nişte oportunităţi pentru ca brand-ul să obţină afişări, un indicator ce garantează interacţiunea cu brand-ul este confirmarea unei afişări.

În cel mai rău caz, un Facebook Like este echivalentul online al unui posibil client care se întâlneşte cu brand-ul tău.

Facebook Like = Ocazia de a purta discuţii gratis

Aici ne referim concret la ocaziile când cineva dă Like unei postări sau unei reclame, fără să-ţi fi dat Like la Pagina Facebook. Facebook îţi arată care sunt acei utilizatori şi, pe deasupra, îţi oferă si posibilitatea de a-i invita să dea Like Paginii tale.

Dacă vizitatorii vor da Like, şi cei mai mulţi o fac, vei avea ocazia să vorbeşti cu aproximativ 6% din ei gratis, acesta fiind procentul celor de la care Pagina ta a primit Like şi care îţi vor vedea postările. Totuşi, chiar dacă nu îţi vor vedea postările gratis, faptul că mai multe persoane dau Like Paginii tale te ajută să obţii o bază de date cu ajutorul căreia Facebook Analytics îţi va dezvălui cine sunt clienţii şi potenţialii tăi clienţi pe Facebook.

Facebook Like = Identificare

Odată ce cineva îţi dă Like Paginii de Facebook, poţi vedea cine este de fapt acea persoană. În cel mai rău caz, poţi vedea doar fotografia lor (avatarul), care poate conţine informaţii nestructurate dar destul de importante.

De cele mai multe ori profilele Facebook sunt vizibile, aşa că vei putea afla mai multe detalii despre ei, pentru a obţine o imagine mai clară a Like-urilor pe care le primeşti. Acest lucru te va ajuta să îţi plănuieşti mai bine conţinutul şi activităţile de marketing.

De exemplu, prin intermediul unui client s-a descoperit că persoanele care aveau anumite prenume hispanice dădeau mai multe Like-uri decât persoanele non-hispanice. După o perioadă de monitorizare reieşea faptul că persoanele hispanice de sex masculin dădeau mai multe Like-uri paginii deşi nu se luase nici o măsură pentru a atrage acest gen de public. Atunci când clientul a fost anunţat de observaţiile făcute, acesta a făcut o analiză a datelor de vânzări şi a descoperit că mulţi din clienţii cumpărători veneau din oraşe din Texas unde populaţia hispanică era mai densă.

Următorul pas logic a fost crearea şi livrarea unei campanii concentrate pe populaţia hispanică care să ţintească oraşele din Texas în care aceasta predomină. Toate aceste acţiuni au fost iniţiate de faptul că am observat câteva prenume hispanice printre noile Like-uri primite pe Pagina de Facebook.

Facebook Like = Dezvoltarea relaţiilor în afara Facebook

Odată cunoscută identitatea persoanelor care ţi-au dat Like pe Facebook, poţi folosi această informaţie pentru a descoperi şi construi relaţii cu noul public şi pe alte platforme în afară de Facebook, precum Twitter, LinkedIn, Instagram sau altele, pentru a spori afinitatea acestor utilizatori pentru Pagina ta.

Prin folosirea unor platforme precum Nimble poţi accesa URL-ul unui Profil de Facebook iar platforma va încerca să localizeze utilizatorul pe principalele platforme de socializare:  Twitter, Instagram, LinkedIn şi Google+ (da, încă mai există şi cel din urmă).

Dacă eşti o companie de tip B2B, te poţi folosi de Facebook pentru a stabili perspectivele de vânzare şi pentru a descoperi amprenta digitală a utilizatorilor. Odată ce ai descoperit-o, îţi va fi mult mai uşor să interacţionezi cu utilizatorii fără ca relaţia cu ei să mai depindă de Facebook.

Să înţelegem valoarea unui Like pe Facebook

Deşi ar fi uşor să desconsiderăm valoarea unui Like Facebook din moment ce lumea nu stă prea mult pe gânduri atunci când apasă acest buton, nu ar trebui să o facem.

Facebook Like este începutul unei călătorii informaţionale care te poate ajuta să devii un marketer mai bun şi un vânzător de succes.